Campus nyt

Maskinmester via fjernundervisning

Per Hessellund
Maskinmester via fjernundervisning
by Per Hessellund - Friday, 9 May 2014, 5:22 PM

Maskinmesteruddannelsen via fjernundervisning

Torsdag den 8/5 2014 blev der holdt orienteringsmøde vedrørende maskinmesteruddannelsen via fjernundervisning - internt benævnt MFU.

Et par citater fra mødet:

Mathias (studerende):

“Jeg glæder mig bare rigtigt meget over, at der er mange muligheder når man kommer ud på den anden side”

Torben (studerende på 6. semester):

“Jeg arbejder offshore, er ansat hos Mærsk olie og gas, jeg arbejder i en rotation, der hedder 2 uger ude og tre uger hjemme”

Rasmus (Blev maskinmester via MFU i 2013):

“Det virker til at cheferne ser det (red.: at komme igennem MFU) som et plus, for så må selvdisciplinen være i orden” Om arbejdsformen på MFU: “Den ligger 90% op ad det jeg laver i dag” .. “vi arbejder med store projekter arbejdsformen er i store træk som på studiet” .. “Det er en kæmpe force at kunne håndtere projektarbejdsformen”

Vi optog mødet via den mødeplatform, vi normalt anvender på MFU, således interesserede efterfølgende kan høre og se lidt om, hvorledes det foregår- Link til optagelse.

Vi har således en optagelse på 63 minutters varighed, der kan opdeles i disse højdepunkter:

• Velkomst (fra start af optagelsen)

• Adgangskrav (3:40 inde i optagelsen)

• Adgangskursus (6:00 inde i optagelsen)

• Opbygning af MFU (15:15 inde i optagelsen)

• Studerende Mathias fortæller om hans oplevelse af studiet ( 32:00 inde i optagelsen)

• Studerende Torben fortæller om hans oplevelse af studiet ( 35:30 inde i optagelsen)

• Maskinmester Rasmus Balle fortæller om livet som maskinmester (45:00 inde i optagelsen)
  • Afrunding ( 54:30 inde i optagelsen)

Maskinmester via fjernundervisningBillede 1: Tak til Mathias og Torben der fortalte om livet som MFU-studerende.

Maskinmester via fjernundervisningBillede 2: Tak til maskinmester Rasmus Balle der fortalte om livet som maskinmester.

Har du spørgsmål til adgangskursus (AKF) eller maskinmesteruddannelsen (MFU) via fjernundervisning er du velkommen til at kontakte:

Søren Skøtt Andreasen
Koordinator af adgangskursus som fjernundervisning

Tel: 4122 7132
Mail: ssa@aams.dk

Per Hessellund
Koordinator af maskinmesterudd. via fjernundervisning

Tel.: 4122 7131
Mail ph@aams.dk