Campus nyt

Hilsen fra AAMS'er i Sri Lanka / Greeting from Sri Lanka

Picture of Jacob Munkholm Jensen
Hilsen fra AAMS'er i Sri Lanka / Greeting from Sri Lanka
by Jacob Munkholm Jensen - Wednesday, 1 October 2014, 9:31 AM

Hilsen fra AAMS'er i Sri Lanka

Vi har modtaget en hilsen fra AAMS'eren Jonas Møller, som startede sin ni måneders værkstedspraktik hos Kosan Crisplant i april. Hilsenen er afsendt fra Sri Lanka, men straks efter gik turen videre.

"Her er lige en lille hilsen fra Kosan Crisplant i Sri Lanka. Jeg har været her i 14 dage, og er blevet behandlet rigtig godt - dagene går med at lære om alle firmaets maskiner. Lige fra samling af vejeceller til svejsning af kædebaner. I går var jeg ude og se den fabrik, hvor vi får alle vores CNC-dele fra. Det var en spændende oplevelse. Sikkerheds- og kvalitetskontrol er i højsædet her nede, det virker bare!

Min tid ved Kosan Crisplant har været rigtig god og jeg er kommet hele vejen rundt om et projekt, fra kontrakten er underskrevet til montage på et site. På mandag tager jeg til Malaysia og skal arbejde med montagen på et helt anlæg."

De første ca. 5 måneder af sin praktik tilbragte Jonas hos Kosan Crisplant i Aarhus, og derefter gik turen ud i verden, hvor han ser den videre proces.

I skrivende stund har han faktisk allerede forladt Sri Lanka, og befinder sig i øjeblikket i Malaysia - nærmere bestemt i Melakka, hvor temperaturerne overstiger 35 grader, med høj fugt og svag vind!

"Her spiser vi med fingrene og drikker af poser," skriver han.

Går du og drømmer om en praktikperiode eller et semester i udlandet? Så tag fat i vores internationale koordinator, Anna Kathrine Jørgensen på tlf. 4122 7175 eller mail: akj@aams.dk.