Campus nyt

Flemming i Singapore

Per Hessellund
Flemming i Singapore
by Per Hessellund - Friday, 23 November 2012, 8:05 AM

Flemming er i Singapore - det er altså lidt mærkeligt, nu har jeg de sidste mange år haft fornøjelsen af arbejde sammen med ham, et samarbejde hvor man aldrig er i tvivl om Flemmings engagement samt hans store sømandshjerte, der aldrig lader nogen i stikken.
...Nu sidder jeg så her i DK og føler mig lidt efterladt alligevel.

Men nej! Flemming vil selvfølgelig gerne deltage i et video-interview, således vi lige kan høre om hvordan det står til i Singapore og han giver også et par fif, hvis du gerne vil af sted næste gang vi udveksler med Singapore Maritime Universitet.

Lektor Flemming H. Pedersen har en baggrund som søfarende maskinmester og har med glæde kastet sig over undervisningen inden for STCW fagene. Det er også hovedsageligt indenfor dette område han underviser i Singapore.

Flemming sammen med hans klasse der alle studerer til maskinchef.

I Singapore oplever flemming en betydelig større distance mellem underviser og studerende, også selv om disse har lang sejltid bag sig, og lige nu er i gang med at læse til maskinchef. Undervisningen bygger i høj grad på udenadslære, som retter sig direkte mod den evaluering, der er knyttet til faget.

Undervisningsformen er god gammeldags klasseundervisning. Flemming har forsøgt sig med gruppearbejde, hvilket var nyt for hans studerende, men forsøget faldt heldigt ud, de studerende var meget engagerede og fortsatte en time ud over normeret tid.

Underviserne skal være på skolen svarende til den tid de får løn for. Dette kombineret med en meget skarp fag og funktionsopdeling, virker meget underligt på Flemming, som er vant til et mere dynamisk arbejdsmiljø.

Som det kan ses på nedenviste video bor Flemming i en fin fireværelses lejlighed, som det maritime universitet har stillet til rådighed.

Jeg skulle hilse jer alle fra Flemming.

Video fra Flemming:

Selv om videoen ender lidt dramatisk, har jeg efterfølgende talt med Flemming og han har det stadigt godt smile