Campus nyt

Velkommen til de nye adgangskursister på AAMS / Welcome to the new students

Picture of Jacob Munkholm Jensen
Velkommen til de nye adgangskursister på AAMS / Welcome to the new students
by Jacob Munkholm Jensen - Tuesday, 16 August 2016, 9:57 AM

Velkommen til de nye adgangskursister på AAMS

Mandag den 15. august blev AAMS atter fyldt med liv efter en lang sommerferie, da 70 friske adgangskursister mødte op til første undervisningsdag.

AK studiestart august 2016

English summery: Yesterday AAMS welcomed 70 new students at the access course, divided into two classes. The rest of the schools students will be starting up their individual semesters during next week.

Så er det igen blevet tid til at sætte turbo på fagene matematik, fysik, engelsk og dansk. Det er nemlig AK-tid på AAMS, og i løbet af semesteret vil 70 unge mænd blive fyldt med ny viden, som skal bruges på maskinmester-uddannelsen. Adgangskursisterne - de såkaldte AK'ere - er inddelt i to klasser, AKA og AKB, med 36 og hhv. 34 kursister i hver, 

AKF - adgangskursus for fjernstuderende - har fremmødeopstart på torsdag, og holdet har 19 tilmeldte kursister.

I de første dage har AK'erne skolen rimelig meget for sig selv, idet skolens øvrige studerende først er tilbage i næste uge. Således har 1- og 4. maskinmester semester samt de nye teknologer semesterstart på mandag den 22. august, dagen efter fulgt af "de gamle" studerende. Det er også først i næste uge at Ingeniørhøjskolens studerende vender tilbage fra sommerferie, hvorefter der for alvor bliver tryk på Navitas-bygningen.

AAMS byder velkommen til alle de nye ansigter i huset!

AK studiestart 2016

Se flere billeder af de nye AK'ere på facebook - klik her!

Picture of Mathias Høltzermann Sjørvad
Ang: Velkommen til de nye adgangskursister på AAMS / Welcome to the new students
by Mathias Høltzermann Sjørvad - Tuesday, 16 August 2016, 6:20 PM

Velkommen til AAMS! 

Jeg kan selv huske, da jeg startede på AK tilbage i 2015. Der skete en masse nye ting: Nye omgivelser, ny hverdag, ny læring, nye bøger. 

Åh ja, jeg brugte mange penge på at købe nye bøger. Gid jeg havde kendt til Facebook siden "AAMS bøger købes og sælges", hvor der (ganske sigende) handles med brugte bøger fra AAMS. 

Gør jer selv en tjeneste ved at købe brugte bøger: https://www.facebook.com/groups/268548613215062/

Picture of Jacob Munkholm Jensen
Ang: Velkommen til de nye adgangskursister på AAMS / Welcome to the new students
by Jacob Munkholm Jensen - Wednesday, 17 August 2016, 10:40 AM

Hej Mathias,
Mange tak for linket! Vi poster det også lige på AAMS-facebook-siden!

MVH

Jacob, AAMS