Campus nyt

Årets første mester er udklækket / First marine and technical engineer graduate of the year

Picture of Jacob Munkholm Jensen
Årets første mester er udklækket / First marine and technical engineer graduate of the year
by Jacob Munkholm Jensen - Tuesday, 2 January 2018, 12:08 PM

Årets første mester er udklækket 

Så er det igen blevet tid til klokkeklimt på AAMS. Tirsdag den 2. januar kl. 09.00 kunne årets første dimittend gribe stjærten og fejre sin nyslåede titel som maskinmester. Og i løbet af de kommende dage vil klokken bimle rigtig mange gange!

Simon Schack Quist

English summary:
Today Simon Schack Quist is the firs marine and technical engineer of this semester to graduate from AAMS. During the next two weeks a total of 137 marine and technical engineer-students are to graduate, ringing the traditional ships bell when finished.

137 gange, for at være helt præcis, hvis alt går som planlagt - hvert klokkeklimt markerer udklækkelsen af en ny aarhusiansk maskinmester. Der er med andre ord tale om et rigtig stort hold dimittender i år, så der bliver trangt i Domkirken, når eksamensbeviserne deles ud den 19. januar.

Der var tre AAMS'ere, der - som årets allerførste - blev færdig nogenlunde samtidig. En af dem var Simon Schack Quist, og han var den første til at gribe stjærten og lade de traditionsrige klokkeklimt lyde ud over byen. Simon skrev sit bachelorprojekt på Aarhus Universitetshospital, omhandlende optimering af Skejbys køleanlæg, og den afsluttende eksamen gik rigtig godt. Derudover har han lige fået job:

"Jeg starter som projektleder hos DP Ventilation den 1. februar, så jeg har lige en lille måned til at forberede mig på jobbet," siger en glad Simon, efter at have ladet sig fotografere af både familien og Deres udsendte ved klokken, med stjærten i hånden og Domkirken i baggrunden.

Selve dimissionen finder sted i Aarhus Domkirke fredag den 19. januar kl. 14.30.