Campus nyt

AAMS bruger digitale tvillinger i undervisningen

 
Picture of Jacob Munkholm Jensen
AAMS bruger digitale tvillinger i undervisningen
by Jacob Munkholm Jensen - Friday, 28 September 2018, 11:03 AM
 


På AAMS bruger studerende digitale 3D kopier af automationsanlæg, når de skal programmere automatiske produktionslinjer.
Hos virksomheden Xcelgo i Ry er man glad for skolens bidrag til, at industrien i Danmark holder trit med digitaliseringen.

 AAMS bruger digitale tvillinger i undervisningen
Foto fra Metal Supply


Det giver fleksibilitet og sparer skolen for at bøvle med de fysiske anlæg, lyder det fra underviser, mens softwareudviklerne bag de digitale tvillinger lovpriser Aarhus-skolen for at holde trit med digitaliseringen. Digitale tvillinger, smart factories og big data. Buzzwordene står i kø, når emnet falder på den fjerde industrielle revolution – også kaldet Industri 4.0. Visionen er, at den fysiske og digitale verden sammenflettes, og produktionslinjen digitaliseres.

På Aarhus Maskinmesterskole reduceres fænomenet dog ikke bare til buzzwords. Her foregår en stor del af automationsundervisningen nemlig på digitale tvillinger af automationsanlæg – nødagtige 3D kopier af fysiske anlæg. Og det er der gode grunde til.

Læs hele artiklen på Metal Supply - klik her!