Campus nyt

Årets første maskinmester dimitterer fra AAMS / First marine- and technical engineer graduates

Picture of Jacob Munkholm Jensen
Årets første maskinmester dimitterer fra AAMS / First marine- and technical engineer graduates
by Jacob Munkholm Jensen - Tuesday, 3 January 2017, 10:17 AM

Årets første maskinmester dimitterer fra AAMS

Så er det igen blevet tid til klokkeklemt på AAMS. Tirsdag den 3. januar 2017 kl. lidt over 10 kunne årets to første dimittender gribe stjærten og fejre deres nyslåede titel som maskinmester. I løbet af de kommende par uger forventes klokken at ringe hele 105 gange.

Jens og Jesper

English summary: Today Jens Byskov Christensen and Jesper Elbæk Larsen were the firs marine and technical engineers of this semester to graduate from AAMS. During the next two weeks a total of 105 marine and technical engineer-students are to graduate, ringing the traditional ships bell when finished.

Der blev lagt stort ud, da Jens Byskov Christensen og Jesper Elbæk Larsen i morges hev hver sit 10-tal hjem i den afsluttende bacheloreksamen på AAMS. Således blev de årets første AAMS'ere til at ringe med den traditionsrige skibsklokke, som allerede sidste år fandt sin endelige plads på terrassen udenfor Navitas-kantinen. Hvert klokkeklemt markerer udklækkelsen af en ny maskinmester.

Har allerede fået job
Jens og Jesper skrev bachelorprojekt om omrøring i biomasse og gylle, og efter at have afsluttet eksamen med et flot 10-tal, kan de to være særdeles tilfredse. De har dog ikke umiddelbart tænkt sig at hvile på laurbærrene alt for længe, for - som det ofte er tilfældet med dimittender fra AAMS - så har de allerede det første job i kikkerten.

"Jeg påmønstrer Madison Mærsk den 27. februar," fortæller Jesper Elbæk Larsen og tilføjer med et smil: "Jeg ved ikke hvor turen går hen, men jeg ved da at jeg skal afmønstre i Sydkorea i maj."

Også makker Jens Byskov Christensen er klar til arbejdsmarkedet. Han har nemlig fået job som efterskolelærer på Den danske Design- og Håndværksefterskole i Skjern, hvor han skal undervise i motorlære.

105 gange klokkeklemt på havnen
I løbet af de kommende dage vil skibsklokken blive taget flittigt i brug, idet hele 105 9. semester studerende skal til bachelor-eksamen. Selve dimissionen finder sted i Aarhus Domkirke fredag den 20. januar kl. 14.00.

Vi ønsker Jens og Jesper og alle kommende dimittender tillykke med eksamen!